"La confiança en la pròpia persona és vital per desenvolupar els nostres projectes de vida i projectar-ho de forma creïble a la resta."
(Autor Desconegut).

divendres, 21 d’octubre del 2011

Una breu historieta : El foc, l'aire i la confiança.

"El aire, el fuego y la confianza eran tres amigos que pasaban todo el día juntos y lo compartían todo. Cada uno sabía los secretos más escondidos de sus amigos.
Un día valorando como iban funcionando las cosas en la sociedad, y como eran el resto de relaciones entre los demás compañeros de clase se dieron cuenta de que su amistad era muy sólida y decidieron hacer un pacto que se creó de la siguiente manera. El aire les dijo a sus amigos “Cuando veáis que las hojas de los àrboles se mueven, ahí estaré yo. Cuando observéis que se os mueve un mechón de pelo de manera incontrolable al salir a la calle, ahí también estaré yo. Cuando miréis al cielo y veáis a un montón de pájaros, pensar en que yo estaré allí dónde ellos vayan. Cuando respiréis, pensad en mi. Cuando hagáis lo que hagáis y me necesitéis, inspirar de manera fuerte y me notaréis junto a vosotros. Aunque creáis que me habéis perdido, buscadme. Me encontraréis allí donde estéis.” A esto, el fuego contestó : “En el momento en que tengáis frío y encendáis la chimenea, allí con vosotros estaré. Cuando miréis a la puesta de sol, allí me veréis reflejado. Cuando necesitéis alimento caliente, allí estaré yo para proporcionároslo.  Cuando no esté con vosotros, coger una cerilla, frotadla contra una piedra y ahí apareceré yo. Nunca os dejaré.” Permanecieron callados los tres amigos hasta el momento en que la confianza dijo: “Cuando me habéis necesitado he estado; cuando habéis querido contar cosas propias de la historia de cada uno, yo os he apoyado y jamás os he abandonado pero recordad esto: Si me dejáis ir, jamás volveré. No soy algo que se puede tener cuando uno quiera, sino cuando uno sea merecedor de tenerme con él. Recordad que una vez que las cosas se van, son difíciles de volver a tenerlas. Por ello, no me dejéis marchar ni hagáis que me vaya sin motivo aparente.”
Los tres amigos se unieron en un fortísimo abrazo y se prometieron amistad eterna para el resto de los días. "



Què us ha semblat? És curiósa la idea que ens planteja la historieta, oi? Realment també creieu que la confiança és quelcom difícil de recuperar o irrecuperable? La veritat és que hem d'apreciar tot allò que tenim al nostre voltant i no deixar escapar les oportunitats, perquè les coses bones acostumen a succeeïr només una vegada a la vida!

Féu-nos conèixer les vostres opinions estimats lectors!



Cal citar la font d'on hem extret la historieta que us acabem d'explicar. La vam conèixer gràcies a un programa de ràdio emès a la emissora EUROPAFM, concretament: "Levántate y Cárdenas".

2 comentaris:

  1. Jo crec que la confiança és irrecuperable. Penso que si deixes de confiar en una persona, mai tornaràs a confiar en ella al 100%. Teniu raó noies al dir que les coses importants només succeixen una vegada a la vida i que les coses importants estan basades en petits detalls que ens fan la vida més feliç, més fácil, al cap i a la fi, més agradable.
    Sóc de l’opinió de pensar que la vida només és una i per això hem de ser nosaltres mateixos els que l’hem viure perquè tot allò que no visquem, mai més tornarà a passar. Les oportunitats només passen una vegada a la vida, i cadascú ha d’atrapar les seves!!

    ResponElimina
  2. Gràcies a aquesta historieta hem arribat a la mateixa conclusió que tu Joan! Una vegada es trenca la confiança, mai més torna a ser la que era. No es recupera al 100%.
    I sí, els detalls ens omplen i fan que la nostra vida i la de les persones que estimem, sigui més fàcil. Què hi ha més bonic que una sorpresa que et fa aquella persona que estimes? Quan té un detall inesperat amb tu? Si et deixes emportar quan estas amb algú que estimes és perquè confies i perquè saps que l'últim que vol es fer-t'he mal.
    Les oportunitats s'han d'agafar cada dia, perquè mai més tornarà a succeïr allò que ja ha succeït!

    ResponElimina